Tchibo.cz: jak snadno vrátit nebo reklamovat zboží a co ušetří čas i starosti

Autor: Lucia Jurigová
Datum: 12.09.25
Tchibo.cz: jak snadno vrátit nebo reklamovat zboží a co ušetří čas i starosti

Vrácení zboží a podání reklamace patří mezi základní práva každého, kdo nakupuje v e-shopu. S jasným přehledem pravidel a postupů navíc zbytečně neztrácíte čas ani peníze. U Tchibo.cz jsou podmínky a proces vratky i reklamací přesně dané – podívejme se proto, jak vše jednoduše zvládnout.

Díky znalosti konkrétních kroků a potřebných dokumentů výrazně zvyšujete šanci na rychlé a bezproblémové vyřízení. Nezáleží, zda řešíte výměnu nevyhovujícího oblečení nebo reklamaci drobného spotřebiče – správné informace jsou základ.

Vrácení zboží v Tchibo.cz: pravidla, lhůty a postup

Spotřebitelé mají právo odstoupit od smlouvy bez udání důvodu do 14 dnů od převzetí zboží, přesně podle českého občanského zákoníku a směrnice EU. Tato lhůta začíná běžet dnem doručení objednávky. Pokud chcete vrátit zakoupené zboží, mějte na paměti několik důležitých podmínek:

  • Zboží musí být čisté, nepoškozené a nesmí být nadměrně opotřebeno (vyzkoušení v rozsahu „jak v obchodě“ je v pořádku).
  • Původní obal je doporučen, ale není nutností – důležité je kompletní vrácení včetně všech součástí.
  • Vrácení se nevztahuje na potraviny, rozbalené kosmetické a hygienické produkty, audio/video a software po porušení originálního obalu, dárkové poukazy nebo zboží rychle podléhající zkáze.

Jak postupovat při vrácení zboží

  • Nejdříve oznámíte odstoupení od smlouvy jasným prohlášením – můžete využít telefon (800 900 826), doporučený dopis nebo e-mail.
  • Volitelně lze využít online formulář dostupný na stránkách Tchibo.cz.
  • Do 14 dnů od oznámení odstoupení je nutné zboží odeslat nebo odevzdat – buď na kamenné prodejně Tchibo CZ (neplatí pro outlety a pop-up), nebo využitím smluvního dopravce DPD, kde vyplníte svoz prostřednictvím online formuláře. U rozměrných kusů (například nábytek) je potřeba domluvit svoz přes zákaznickou linku.
  • Při využití jiného přepravce opatřete balík štítkem z dodacího listu a odešlete jej na adresu balíkové haly DPD CZ s.r.o. – balíková hala Tchibo, AOS II, Modletice 130, Říčany, 251 01.
  • Přiložte kopii dokladu o koupi a vyplněný doklad o zpětné zásilce.

Vrácení peněz a náklady na dopravu

Vrácené peníze obdržíte nejpozději do 14 dnů od odstoupení od smlouvy, ve většině případů stejným způsobem, jakým byla vaše objednávka uhrazena (po dohodě lze i bankovní převod nebo převedení částky na TchiboCard kredit). Z původních nákladů na doručení je vrácena pouze základní varianta nejlevnější dopravy, případné poplatky za vyzvednutí velkých zásilek či za zpětnou dopravu hradí zákazník. Pokud byla věc zjevně používána více, než je nutné pro vyzkoušení, může si obchodník odečíst snížení hodnoty.

Další detailní informace o nabídkách a novinkách najdete například v článku co je nového na Tchibo.cz. Pokud zároveň hledáte možnosti, jak ušetřit, doporučujeme také Tchibo.cz kupóny.

Reklamace a záruka v Tchibo.cz: vaše práva a správný postup

Na všechny spotřební výrobky zakoupené na Tchibo.cz platí zákonná záruční lhůta 24 měsíců. V případě, že se vada projeví do 12 měsíců, má se za to, že existovala již při převzetí. Uplatnění reklamace je možné prakticky a podle volby zákazníka.

  • Reklamaci můžete podat buď osobně na libovolné prodejně Tchibo CZ, telefonicky (800 900 826) nebo dle pokynů pro velké předměty domluvit svoz přepravcem.
  • Při reklamaci vždy předložte doklad o koupi, stručný popis vady a své kontaktní údaje; při online podání může Tchibo vyžádat fotografie nebo video vady pro urychlení řešení.
  • Dopravu vadného zboží k reklamaci platí obchodník. U velkých výrobků se svoz řeší individuálně.
  • Na vyřízení reklamace má Tchibo.cz lhůtu maximálně 30 dnů od převzetí vadného zboží.

Možnosti řešení

Pokud je reklamace oprávněná, máte nárok na jednu z následujících variant:

  • bezplatná oprava,
  • výměna za nový kus,
  • dodání chybějící části zboží,
  • přiměřená sleva,
  • odstoupení od smlouvy a vrácení peněz (v případě podstatné vady).

Reklamace se nevztahuje na běžné opotřebení, škody způsobené nesprávným použitím či hygienicky nevyhovující zboží.

Praktické tipy a zajímavosti pro zákazníky Tchibo.cz

  • Před vrácením nebo odesláním na reklamaci si připravte doklady o koupi a vyplněný reklamační či zpětný formulář.
  • Lhůta 14 dnů pro odstoupení od smlouvy je zákonná; Tchibo.cz nenabízí delší možnost vrácení (oproti některým zahraničním e-shopům).
  • Poznámka: podmínky pro vrácení zboží a reklamace se týkají českého e-shopu – pravidla pro Slovensko nebo Německo se mohou lišit, více viz oficiální stránky Tchibo.cz.

Závěr: S jasnými pravidly to půjde snadněji

Vrácení i reklamace zboží v Tchibo.cz jsou postaveny na pevném právním základě a při správném postupu zpravidla probíhají bez komplikací. Orientace v podmínkách vám ušetří čas i starosti. Pokud budete postupovat podle výše popsaných kroků a připravíte si vše potřebné, můžete očekávat rychlé a transparentní vyřízení.

Oficiální informace a odkazy

Lucia Jurigová

Lucia Jurigová

Píšu články na různá témata, od slev až po nejnovější nákupní trendy, a ráda přináším praktické rady pro online nakupování.