Zoot.cz: vše, co potřebujete vědět o vrácení zboží a reklamacích

Autor: Lucia Jurigová
Datum: 12.09.25
Zoot.cz: vše, co potřebujete vědět o vrácení zboží a reklamacích

Pokud nakupujete oblečení, obuv či doplňky online, je dobré vědět, jak řešit případné vrácení zboží nebo reklamace. E-shopy jako Zoot.cz nabízejí v této oblasti nadstandardní podmínky, které zákazníkům usnadňují celý proces. Věnovat čas seznámení s pravidly vrácení a reklamací se vyplatí nejen při nevyhovujícím produktu, ale i při řešení případných vad.

V následujícím článku najdete přehled možností a pravidel, které vám pomohou vrátit zboží správně a bez zbytečných komplikací, případně efektivně uplatnit reklamaci. Získáte tak jistotu, že budete znát svá práva i povinnosti a vše vyřídíte co nejrychleji.

Vrácení zboží na Zoot.cz: pravidla, lhůty i postup

Zoot.cz nabízí svým zákazníkům mimořádně vstřícné podmínky pro vrácení zboží nad rámec zákonných povinností. Zatímco česká legislativa standardně zaručuje 14denní lhůtu na odstoupení od smlouvy při nákupu na dálku, Zoot.cz tuto dobu dobrovolně prodlužuje až na 60 dní od převzetí zboží. To dává dostatek času na vyzkoušení a rozhodnutí.

Podmínky vrácení

  • Zboží musí být nepoškozené, nenošené a v původním stavu — včetně všech visaček a originálního obalu.
  • Vrácení je možné i po 14 dnech (avšak nejpozději do 60 dnů), pokud je zboží stále nepoužité a neporušené.
  • Kosmetika a hygienické zboží lze vracet pouze v neotevřeném a nepoškozeném balení.
  • Výjimky tvoří personalizované produkty, rychle se kazící zboží, pečetěné hygienické položky (např. spodní prádlo, plavky) po rozbalení, noviny, periodika nebo rozbalené audio/video nosiče a kosmetika — tyto položky vrátit nelze.

Jak postupovat při vrácení zboží

  1. Přihlaste se do online portálu pro vrácení na Zoot.cz/vraceni a zvolte možnost „Vrátit nebo reklamovat objednávku online“. Pokud preferujete offline, vyplňte formulář pro odstoupení.
  2. Zabalte nepoškozené zboží spolu s fakturou nebo daňovým dokladem a vyplněným formulářem.
  3. Balík můžete jednou za objednávku vrátit zdarma prostřednictvím kterékoliv pobočky Zásilkovny s použitím kódu 96415049. Pokud zvolíte jiného přepravce, poštovné hradíte sami (obchodník vám případně uhradí maximálně náklady na nejlevnější způsob dopravy nabízený při nákupu).
  4. Zoot.cz po přijetí zásilky zašle potvrzení e-mailem a do 14 dnů vrátí peníze na váš bankovní účet nebo původní platební metodu. Vracené zboží nesmí být použité ani poškozené; v opačném případě může být cena úměrně ponížena.

Adresa pro zaslání vráceného zboží kurýrem:

  • ZOOT – vratkové oddělení, Průmyslová 485, 252 61 Jeneč, Česká republika

Před vrácením si připravte fakturu, číslo objednávky a vyplněný vratkový formulář. Pro přehlednost doporučujeme uschovat podací lístek.

Reklamace a záruka na Zoot.cz: délka, postup a možnosti řešení

Při zjištění vady na produktu od Zoot.cz máte možnost uplatnit reklamaci během záruční doby — standardně 24 měsíců dle české legislativy. Zoot.cz vyřizuje reklamace v souladu s právními předpisy a usiluje o co nejrychlejší rozhodnutí (obvykle do 3 pracovních dnů) a úplné vyřízení do 30 dnů od přijetí.

Jak správně reklamovat

  • Vadné zboží musí být čisté (vyprané v případě oblečení), zabalené a doplněné o vyplněný reklamační formulář a kopii dokladu o koupi.
  • Zásilku zašlete na výše uvedenou adresu (nebo doručte do kterékoliv kamenné prodejny ZOOT) zdarma prostřednictvím poboček Zásilkovny či doporučeně poštou.
  • Obchodník potvrdí přijetí písemně a informuje vás o výsledku reklamace.
  • Pokud je reklamace uznána, můžete zvolit opravu, výměnu zboží, přiměřenou slevu z ceny nebo vrácení peněz (což bývá nejčastější variantou).
  • Veškeré náklady na dopravu v případě oprávněné reklamace hradí Zoot.cz.

Reklamaci není možné uplatnit na opotřebení způsobené běžným užíváním, mechanické poškození nebo vady, o nichž jste věděli před nákupem.

Praktické tipy a rozdíly mezi státy

Pokud vracíte nebo reklamujete zboží, doporučuje se vše dokumentovat (zejména poštovní lístek a e-mailovou komunikaci s obchodem). Specifickou výhodou Zoot.cz je prodloužené 60denní okno pro vrácení a bezplatné využití služby Zásilkovna s kódem.

Lhůty a podmínky popsané výše platí pro zákazníky v Česku. Analogická pravidla s menšími detaily jsou na slovenském Zoot.sk, tato recenze ale platí pro český trh.

Pokud hledáte aktuální slevy na oblečení či doplňky, doporučujeme využít Zoot.cz kupóny a přečíst si článek o stylovém sortimentu Zoot.cz. S těmito informacemi získáte maximum ze svého nákupu.

Oficiální informace a odkazy

Lucia Jurigová

Lucia Jurigová

Píšu články na různá témata, od slev až po nejnovější nákupní trendy, a ráda přináším praktické rady pro online nakupování.