Zdravestravovani.cz: vše o vrácení zboží a reklamaci – co potřebujete vědět

Autor: Lucia Jurigová
Datum: 11.09.25
Zdravestravovani.cz: vše o vrácení zboží a reklamaci – co potřebujete vědět

Pokud si objednáváte krabičkovou dietu a hotová jídla od Zdravestravovani.cz, je dobré znát podmínky pro vrácení nebo reklamaci zboží. Každý zákazník se může ocitnout v situaci, kdy potřebuje změnit objednávku, případně řešit problém s dodaným jídlem. Proto je dobré dopředu vědět, na co máte nárok a jaké podmínky platí právě v tomto e-shopu.

Zákaznická práva v oblasti stornování objednávek a reklamací jsou u potravin a čerstvých pokrmů specifická. Přístup Zdravestravovani.cz se řídí nejen legislativou, ale také povahou sortimentu, kde většina nabízených jídel podléhá rychlé zkáze.

Vrácení zboží u Zdravestravovani.cz: pravidla, lhůty a proces

Možnost vrácení zboží u Zdravestravovani.cz je omezena právními předpisy a povahou produktů. Český občanský zákoník (inspirovaný směrnicí EU) sice běžně dává spotřebitelům právo odstoupit od smlouvy do 14 dnů, ale pro čerstvá jídla a zboží připravované na objednávku (tedy i většinu sortimentu zde) tato možnost neplatí.

Storno objednávky: Pokud potřebujete svou objednávku zrušit, můžete tak učinit nejpozději 3 pracovní dny před datem doručení – stačí zaslat e-mail nebo zavolat na zákaznickou linku. U programů KETO a „Jídlo na víkend“ je třeba provést storno dokonce s týdenním předstihem (účinnost od následujícího pondělí).

  • Lhůta pro zrušení objednávky: nejpozději 3 pracovní dny před doručením, u KETO/jídel na víkend 1 týden.
  • Při zmeškání lhůty: není možné objednávku stornovat ani zboží vrátit.
  • Výjimky: Vrácení již převzatých a doručených pokrmů není možné.

Storno se řeší čistě administrativně, tedy bez fyzického vrácení jídla – objednávka je zrušena v systému a případná částka se vrací zákazníkovi na bankovní účet na základě vydaného dobropisu. Zákaznický servis vás požádá o číslo účtu a potřebné údaje. Vrácení peněz má proběhnout maximálně do 30 dnů od vystavení dobropisu.

Podrobnější zkušenosti s nákupy a dietními programy najdete také v článku recenze Zdravestravovani.cz.

Pokud chcete ušetřit na objednávce, zkuste využít Zdravestravovani.cz zľavy.

Reklamace a záruka u Zdravestravovani.cz: jak postupovat při vadě zboží

Krabičková dieta od Zdravestravovani.cz je čerstvá, s krátkou dobou spotřeby. Z toho důvodu zákonná dvouletá záruka na potraviny neplatí. Právo reklamace ale zůstává – pokud zjistíte závadu (například poškození obalu nebo jiné vady), řešte ji ihned a nejpozději v den spotřeby.

Jak reklamovat jídlo:

  • Pošlete e-mail na reklamace@zdravestravovani.cz, nejpozději v den doporučené spotřeby potraviny.
  • Připojte popis vady, číslo objednávky a fotografie: kódu doručovací tašky, etikety krabičky a pokud je to možné i vadného jídla.
  • Dbejte, abyste dodrželi skladovací podmínky uvedené na obalu – porušení těchto pravidel nebo poškození po převzetí (např. špatné skladování „za dveřmi“) může reklamaci znemožnit.

Reklamace bývá podle podmínek vyřízena nejpozději do 3 pracovních dnů. Pokud je reklamace uznána, máte právo buď na náhradní jídlo stejného programu, nebo na vrácení zaplacené ceny. Náklady spojené s vadným zbožím nese obchodník.

Praktické tipy: na co se připravit při stornu nebo reklamaci

  • Mějte vždy po ruce číslo objednávky a kontaktní údaje.
  • Při stornu objednávky dbejte včasných lhůt – po jejich uplynutí už storno není možné.
  • K reklamaci si připravte fotodokumentaci včetně etiket a kódů balení.
  • Sledujte stav své objednávky a instrukce ke skladování – ušetříte si případné problémy a usnadníte řešení reklamací.

Zajímá vás i více o výhodách a službách e-shopu? Projděte si také tipy ke zdravému stravování a rady ohledně diety v našem dalším článku.

Rozdíly pro zákazníky ze Slovenska?

Zdravestravovani.cz provozuje i slovenskou verzi (zdravestravovanie.sk), ale pravidla platná pro český trh najdete vždy na českém webu. Ke dni poslední kontroly nebyly zveřejněny žádné odlišnosti v pravidlech pro vracení či reklamace pro zákazníky z Česka a Slovenska.

Závěr

Vědět, jak přesně probíhá storno objednávky a reklamace u Zdravestravovani.cz, vám může ušetřit čas i nervy. Hlavní je dodržet lhůty a postupy, které platí pro čerstvá jídla. Pokud budete postupovat podle pokynů e-shopu, máte nárok na rychlé vyřízení storna či reklamace a případné vrácení peněz nebo výměnu jídla.

Oficiální informace a odkazy

Lucia Jurigová

Lucia Jurigová

Píšu články na různá témata, od slev až po nejnovější nákupní trendy, a ráda přináším praktické rady pro online nakupování.